Rönesans Krallıkları Alternatif Forumu

AnasayfaAnasayfa  GaleriGaleri  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  Yeni İletilerYeni İletiler  RK Dünya HaritasıRK Dünya Haritası  

S*çmak ya da S*çmamak

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
c.kaan1020

avatar



MesajKonu: S*çmak ya da S*çmamak Paz Eyl. 13, 2009 11:59 pm

Başlığı görünce komik bişey yazacağımı sandıysanız yanılıyorsunuz.Bu yazımda - bence - çok önemli olan bi konuyu ele aldım.

Bizim dilimizde bazı şeyleri kapayabilme örtme çabası var.Bu belli.Dilimizin güzide bir kelimesi olan "S*çmak" yerine abuk sabuk şeyler söyleniyor.Tamam, s*çmak eylemi uluorta yapılan birşey olmadığından onu sansürleme çabasını olağan buluyorum ama bunu yerine "Tuvaletini yapmak" sözünün kullanılmasına karşıyım.Hem tuvalet Türkçe bi kelime mi?Dilimizdeki birçok kelime gibi tuvalette Türkçe kökenli değil.Fransızca bir kelime.Hem tuvalet nasıl yapılır ki.Benim bildiğim tuvalet bi mekan.Sen inşaat ustası mısın tuvalet yapıyorsun?Sormazlar mı adama?Hem de s*ç- kelimesi yanlış ve edepsiz olsaydı bi hayvana sıçan adı verilir miydi?

Şimdi diyeceksiniz "İşin gücün yok mu bunla uğraşıyosun birader?" diye.Ama bu sadece bir örnek.Dilimizde karşılığı varken yabancı kelimeleri hoş görünsüz diye kullanıyoruz.Ki bizim dilimiz bin yılların zenginliğine sahip bir dil.İster umursayın okuyun, ister okumayın.Sallayın gitsin.Size kalmış.


En son c.kaan1020 tarafından Ptsi Eyl. 14, 2009 1:39 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sefalet

avatar



MesajKonu: Geri: S*çmak ya da S*çmamak Ptsi Eyl. 14, 2009 1:30 am

sıçan çok sıçan bir canlı olduğu için adı sıçan olmuş Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
c.kaan1020

avatar



MesajKonu: Geri: S*çmak ya da S*çmamak Ptsi Eyl. 14, 2009 1:37 am

Felsefeye bak Very Happy .Tebrikler Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
devrim





MesajKonu: Geri: S*çmak ya da S*çmamak Ptsi Eyl. 14, 2009 11:58 am

Ben Bir De Tuvalete Gidipte, Gittiği Yeri Söylemeyip, Utananları Gıcık Oluyorum...

Sanki Hiçkimse Onun S*çtığını Bilmiyor Very Happy

*********************************************
Arkadaşlar birz mide bulandırıcı konu oldu Very Happy Kilit plsss Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
FranSuVa1905
Moderatör
Moderatör
avatar



MesajKonu: Geri: S*çmak ya da S*çmamak Ptsi Eyl. 14, 2009 12:55 pm

Bence mide bulandırıcı değil Doğanın Kanunu yani herkes yapıyor
_________________
S.S.S. | Arama

Forum İle İlgili Sorularınız İçin Özel Mesaj Atınız...
Hızlı Ulaşım cnR_junioR@hotmail.com


FranSuVa1905
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
EmirBerkKorkmaz

avatar



MesajKonu: Geri: S*çmak ya da S*çmamak Ptsi Eyl. 14, 2009 1:18 pm

Katılıyorum.
Midesi bulanan zaten bunu yapmayandır.
Aranızda böyle biri olacağını da zannetmiyorum.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
islam44.

avatar



MesajKonu: Geri: S*çmak ya da S*çmamak Ptsi Eyl. 14, 2009 2:52 pm

EmirBerkKorkmaz demiş ki:
Katılıyorum.
Midesi bulanan zaten bunu yapmayandır.
Aranızda böyle biri olacağını da zannetmiyorum.
YAPMAYAN VARMI ? ANKET ACALIM Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
canpolat42

avatar



MesajKonu: Geri: S*çmak ya da S*çmamak Ptsi Eyl. 14, 2009 5:20 pm

S*çmak ya da S*çmamak işte bütün mesele bu Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
acankaraogul

avatar



MesajKonu: Geri: S*çmak ya da S*çmamak Ptsi Eyl. 14, 2009 5:33 pm

hakkatten yok pisliğimi yaptım yok tuvalletimi yaptım yok büyük abdest yok bilmem ne
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sponsored content





MesajKonu: Geri: S*çmak ya da S*çmamak

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

S*çmak ya da S*çmamak

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Rönesans Krallıkları Alternatif Forumu :: Osmanlı Toprakları :: Rp Odası -